10 Aralık 2009 Perşembe

17 yaşında Yıldız Kenter’le tek başına oynamak

Geçen pazartesi akşamı Kenter Tiyatrosu’nda Kraliçe Lear’ın galasına gittim. Daha oyunun başlamasına 20 dakika vardı ama balkonda bile oturabilmek için zor yer buldum. Zaten birkaç dakika sonra merdivenler bile dolmuştu. Kimler yoktu ki; Tarık Akan, Memet Ali Alabora, İzzet Günay...
Gitmeden önce konusunun yaşlanmak ve kuşak farklarından çıkan çatışmalar üzerine olduğunu okuyunca ne yalan söyleyeyim bir an içim sıkılmıştı. Ama oyunu izlemeye başlayınca bunun tamamen bir önyargı olduğuna karar verip kendime çok kızdım. Çünkü oyun, konusundan beklenmeyecek kadar eğlenceli, ritmik ve akıcı.
Bir de sahnede oyuncular dışında bir çello var ki, şahane. Çalınan notalarla Yıldız Kenter’in canlandırdığı Jane karakterinin sıkıldığı, sinirlendiği ya da karmaşa yaşadığı anlarda devreye girip kafasında geçenleri anlamamızı sağlıyor.

KENTER’İN PARTNERİ GİBİYDİM
ÖĞRENCİSİ DEĞİL

Gala olmasına, yani oyun henüz birkaç kez sahlenmiş olmasına rağmen her şey mükemmel gidiyor. Belki de balkondan izlediğimden 15 yaşlarında bir karakter olan Heather’ı canlandıran kişiyi önceleri 25 yaşlarında biri sanıyordum. Ama ilerleyen sahnelerde sesine ve yüzüne iyice dikkat ettiğimde gerçekten de 18’in üstünde olmayacağını anlıyorum. Anlıyorum anlamasına da, aklım yine de bir türlü kabullenmiyor. Çünkü iki kişilik tek perde 90 dakika bir oyunda, hem de Yıldız Kenter’in karşısında bir kere bile dili sürçmeden bitiriyor rolünü.
Ertesi gün hemen telefona sarılıp gerçek yaşının 17 olduğunu öğrendiğim Sedef Şahin’le iki çift laf ediyorum ve bakın neler anlatıyor: “Dört yıldır Pera Güzel Sanatlar Lisesi’nde eğitim görüyorum. Ailemde izleyici olmanın dışında tiyatroya profesyonel ilgi yok. Ama ben ilk tecrübemi 9 yaşında bir reklam filminde yaşadım. 13 yaşından sonra da Belalı Baldız, Sevgili Dünürüm gibi dizilerde çalıştım. Ama asıl hedefim ve aklımın olduğu yer hep tiyatroydu.”
Sedef Şahin, geçen yaz Kenter Tiyatrosu’nun seçmelerini duyunca hemen başvurdu. 148 kişi arasından son ikiye kaldı. Aslında iki kişi dönüşümlü oynayacaklardı ama diğer seçilen kişi hastalanıp bir daha da gelmeyince Sedef bu işe tek başına devam etti: “İki kişilik bir oyun olması çok büyük bir şanstı. Çünkü Yıldız Hoca artık konservatuvarda ders vermiyor. Ondan bir şeyler öğrenebilme fırsatı beni çok mutlu etti” diyor sevincini anlatırken. Oyunu sadece bir buçuk ayda çıkarmışlar. Yıldız Kenter, ona kendisini rahat hissettirdiği için bu kadar başarılı olduğunu savunuyor: “Bana güvendiğini hep hissettirdi, 17 yaşımda ve ilk profesyonel tiyatro deneyimim olduğunu hiç hissettirmedi. Her zaman onun partneri gibiydim, öğrencisi değil.”

HOBİSİ HALI SAHADA MAÇ YAPMAK

Geçen hafta galaya katılan oyunun yazarı Eugene Stickland ise onun için şöyle diyor: “Yıldız Kenter’le aynı sahneyi tek başına paylaşan genç oyuncuyu kutlarım. Hem üstesinden gelmesi zor bir rolü çok başarılı sahneledi, hem de böyle usta ve büyük bir ismin önünde hiç amatör durmadı.”
Tiyatro bizim için hobi olsa da Sedef için artık profesyonel olduğu bir alan. Onun hobisinin ne olduğuna ise inanmayacaksınız... Futbol!
3 yaşından beri futbol oynuyormuş. Üstelik büyüyünce de bundan vazgeçmemiş. Hâlâ halı sahada erkek arkadaşlarıyla maç yapmaya gidiyor. Maça gidemediğinde ise mutlaka evde seyrediyor.
İlk oyun 3 Ocak’ta. Sonrasında 5-10 Ocak tarihleri arasında sahnelenecek. Kapalı gişe oynayan Kraliçe Lear’a şimdiden bir bilet almanızı şiddetle tavsiye ederim. Tel: 0212 247 36 34.


(Deniz İnceoğlu - 12.12.09 - Hürriyet Keyif)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder